Allt när det gäller stål och metaller
Frågor och svar
Bli kund / ansök om webbkonto
Hur skapar jag ett webbkonto hos Stålshoppen?
Vanliga frågor om leverans
Jag har frågor om min leverans från Stålshoppen. Var vänder jag mig då?
När får jag de varor jag beställer från Stålshoppen?
Med normal stopptid för beställning ca. 11.00, levererar vi dagligen i Örebro med omnejd. Kontakta oss om du har frågor gällande våra leveranser.
Jag har inte fått min order, vad gör jag?
Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Stålshoppen, hur gör jag?
Kan jag hämta mitt material själv på ert lager?
Vanliga frågor om produkter
Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?
Hur tar jag reda på vilka produkter som finns lagerfört lokalt på ert lager i Örebro?
Vanliga frågor om Stålshoppens kundportal
Vilka webbläsare fungerar bäst i Stålshoppens kundportal?
Jag vill handla i Stålshoppens kundportal, hur gör jag?
Hur loggar jag in i Stålshoppens kundportal?
Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Ange din e-postadress och ditt lösenord. Om du saknar inloggningsuppgifter klickar du på "Ansök om kundkonto" i huvudmenyn för att skapa ett nytt konto.
Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?
Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Klicka därefter på länken "Jag har glömt mitt lösenord" och följ instruktionerna. Därefter skickas nya inloggningsuppgifter till den e-post adress du valde när du registrerade dig.
Kan jag lägga till ny en godsmottagare?
Kan jag ändra i eller lägga till något till en befintlig order om jag kommer på något i efterhand?
Kan jag lägga till specifika önskemål till min order eller orderrad?
Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?
Vilka dokument finns tillgängliga online via Stålshoppens kundportal?
Hur kan jag radera min personliga information?
Hur använder jag snabborder-funktionen?
Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Snabborder-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och klicka på Snabborder längst upp på sidan.
Inne i snabborder skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”Sök efter produkt”. Om artikelnumret är korrekt, dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.
Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?
Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?
Hur får jag materialcertifikat för mina order?
Vanliga frågor om fakturor och ekonomi
Var kan jag se min senaste faktura?
Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?
Vart vänder jag mig med kreditfrågor?
Vart vänder jag mig med fakturafrågor?
Var vänder jag mig vid garantiärenden?
Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?
Kan man få elektroniska fakturor från Stålshoppen?
Kan jag som privatperson handla hos Stålshoppen?
Kontakta oss idag
Vi på Stålshoppen erbjuder hög service och rådgivning vid val av material och logistiklösningar. Vad kan vi göra för dig?
Kontakta oss!