text.skipToContent text.skipToNavigation

Allt när det gäller stål och metaller

Frågor och svar

Vanliga frågor om leverans

Jag har frågor om min leverans från Stålshoppen. Var vänder jag mig då?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

När får jag de varor jag beställer från Stålshoppen?

Med normal stopptid för beställning ca. 11.00, levererar vi dagligen i Örebro med omnejd. Kontakta oss om du har frågor gällande våra leveranser. 

Jag har inte fått min order, vad gör jag?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Stålshoppen, hur gör jag?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. Det underlättar om du skickar med en bild via mail om det är en skada.

Kan jag hämta mitt material själv på ert lager?

Du är välkommen att hämta ditt material på vårt lokala lager i Örebro. Har vi beställt hem ett material till dig så kontaktar vi dig när ditt material finns att hämta upp.

Vanliga frågor om produkter

Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig. 

Vanliga frågor om fakturor och ekonomi

Var kan jag se min senaste faktura?

När du loggar in på Mina sidor finner du Mina ordrar i menyn. Där kan du söka på, ordernummer, mitt ordernummer och datum. På varje order kan du välja att ladda hem faktura genom att klicka på dokument. Har du som befintlig kund inget login till vår kundportal, kan du ansöka om det alternativt kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?

Om du är inloggad, kan du söka på fakturor under Mina ordrar. Om du inte är inloggad kan du automatiskt ansöka om det här. Skriv in ditt fakturanummer så skickar vi automatiskt fakturakopia till fakturamottagarens e-postadress.

Vart vänder jag mig med fakturafrågor?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Var vänder jag mig vid garantiärenden?

Kontakta oss via mail eller telefon. Det underlättar om du skickar med en bild via mail om det är en skada. 

Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?

Kontakta vår kundreskontra via kreditavdelning@handelsstalsgruppen.se och ange kundnr, kreditnotanr samt vilket BG/kontonr du vill ha den utbetalad till.

Kan man få elektroniska fakturor från Stålshoppen?

Ja, vi hanterar olika format för elektronisk fakturering. Du har även möjlighet att få dina fakturor via e-post. Genom att beställa fakturorna direkt till din e-post kan du enkelt spara dina fakturor i PDF-format där du vet var de finns. Du sparar samtidigt på miljön genom att använda mindre papper och färre posttransporter. Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Kan jag som privatperson handla hos Stålshoppen?

Endast företag kan handla hos Stålshoppen i Örebro.

Kontakta oss idag

Vi på Stålshoppen erbjuder hög service och rådgivning vid val av material och logistiklösningar. Vad kan vi göra för dig?

Kontakta oss!
Stäng Snabborder
Stäng Bearbetningsalternativ

Välj kapningstyp

Notera: Pris för kapning och ytbehandling tillkommer i varukorgen.
Stäng Leveransalternativ
Valt datum Delleverans möjlig


Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Det glädjer oss att du vill bli kund hos oss. För att du som företagskund ska kunna handla av oss behöver du ansöka om ett kundkonto.

Ansök om kundkonto

*Notera att vi enbart säljer till företagskunder, tyvärr ej till privatpersoner. Ansökningar utan organisationsnummer kommer ej att behandlas.